Printre premiere se numără accesul keyless-go, având o cheie tip cartelă similară cu cea de pe modelele Renault, care permite pornirea motorului din buton. Lista echipamentelor este completată de climatizarea automată cu butoane speciale care includ un display pe acestea. Dacă în prima fază Duster va veni cu sistemul multimedia regăsit momentan și pe Logan și Sandero, de anul viitor va veni cu o nouă tabletă care ar putea veni inclusiv cu Android Auto și Apple Car Play – informație aflată încă la nivel de zvon.
Tot printre noutăți vine faptul că Duster va avea în premieră șase airbaguri, având pe lângăclasicele frontale și laterale și airbaguri cortină. Tot un plus de siguranță vine de la șasiul întărit și senzorul pentru unghi mort.
Pentru off-road, noul Duster poate fi echipat cu un sistem de camere video montate în oglinzi, față și spate. Cel de la volan va putea vedea individual fiecare cameră, însă nu și mașina „de sus” cum se întâmplă la Nissan spre exemplu.
La bord Duster a preluat ideea planței de la Nissan, iar ceasurile de bord au un design nou, alături de un nou display pentru computerul de bord cu display LCD.
„Păstrăm prețul, oferim un spațiu interior mai mare și corectăm ce doresc clienții – venim cu un plus de confort și de siguranță. Spre exemplu, scaunele sunt reproiectate și mult mai confortabile, habitaclul este mai practic și cu mai multe spații de depozitare (inclusiv portierele spate dispun acum de buzunare – n.red.)”, explică Vincent Fournier, director de proÂgram pentru noul Duster.
De asemenea, tot pentru un plus confort noul Duster vine cu o nouă servodirecție, senzor de lumină, astfel încât farurile să se aprindă automat la lăsarea întunericului și senzor de ploaie pentru pornirea automată a ștergătoarelor.
„Cei mai mulți clienți Dacia vin dinspre mașinile second-hand. Dorim o siguranță medie. Dacia este o alternativă la second-hand. Nu suntem întotdeauna la cel mai înalt nivel și nu avem multă electronică, dar suntem în media pieței și peste nivelul de siguranță oferit de un automobil second-hand. Acum avem șase airbaguri, senzor pentru unghiul mort. Monitorizăm piața. Spre exemplu, trei stele de astăzi sunt cinci stele de acum câțiva ani. Acum pentru cinci stele trebuie să ai camere video, radar, electronice care costă foarte mult și clienții nu doresc asta deoarece am avea un preț prea mare”, a spus Vincent Fournier.
„La interior totul a fost reproiectat pentru un plus de confort. Spre exemplu, am optat pentru trei guri de ventilație pe mijloc pentru o mai bună aerisire a locurilor din spate. Scaunele au o susținere laterală mai bună. Calitatea percepută este mult mai bună. Vrem să menținem Duster în lumea SUV-urilor și să continuăm fenomenul Duster”, a spus David Durand Global Access Design Interior. Printre noile sisteme se numără și Hill Start Assist, pentru plecarea din pantă.
Citește continuarea în Ziarul Financiar